Ustalenie ceny dla nowego produktu

Ustalenie ceny dla nowego produktu jest zwykle tą decyzją, która określa późniejszą pozycję rynkową wyrobu. Przy podejmowaniu decyzji o cenie menedżer powinien uwzględniać następujące kryteria:

● poziom ceny akceptowanej przez klienta, czyli poziom ceny o charakterze psychologicznym; powinna to być cena, którą klient jest gotów zapłacić za nowy produkt; do ustalenia jej wysokości służą badania marketingowe;

● stopień nowości i unikalności oferowanego produktu; czynnik ten ma istotne znaczenie jedynie w przypadku klientów nastawionych pozytywnie do nowości rynkowych i chętnie je akceptujących;

● koszty wytwarzania produktu; poziom kosztów wytwarzania produktu ma istotne znaczenie, lecz liczy się przede wszystkim poziom ceny akceptowanej przez klienta – do niego właśnie należy odnieść poziom kosztów;

● ceny produktów konkurencyjnych; kryterium to ma istotne znaczenie nawet przy produktach zupełnie nowych; zawsze należy odnosić poziom ceny danego produktu do cen produktów substytucyjnych, nawet tych mniej doskonałych;

● zgodność z koncepcją marketingu mix; podejmując nową decyzję cenową dotyczącą produktu należy zawsze odnieść ją do ogólnej koncepcji marketingu mix, stosowanej przez firmę, aby zapewnić spójność i jednolitość podejścia marketingowego.

[Tomasz Domański, Paweł Kowalski „Marketing dla menedżerów”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Łódż 1998r., s. 195, 196.]

About pracemagisterskie

Piszę prace magisterskie

Posted on Maj 18, 2012, in Prace magisterskie z marketingu and tagged . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s