Informacje mikrośrodowiskowe

Informacje mikrośrodowiskowe to:

● Klienci.

Pojęcie klienta stosuje się w marketingu na określenie osoby lub instytucji dokonującej zakupu. Najważniejszym celem menedżera jest rozpoznanie cech i zachowań zarówno klientów jak i konsumentów.

● Rynek.

W ramach marketingu rynek jest to zbiór tych wszystkich ludzi i organizacji, którzy potrzebują pewnych produktów i są skłonni zapłacić za nie określoną cenę. W obrębie rynku można wyróżnić rynek klientów, rynek przemysłowy, rynek pośredników oraz rynek instytucji.

● Dostawcy.

Coraz wyraźniejszy staje się trend wśród przedsiębiorstw do tworzenia bardzo ścisłych więzi ze swoimi dostawcami. Firmy starają się ograniczać liczbę swoich dostawców, ale z drugiej strony muszą oni podnosić jakość dostarczanych surowców, komponentów lub standardy świadczonych usług. Wybór dostawcy to jednak nie wszystko.

● Pośrednicy.

Istnienie pośredników wiąże się wprost z wyborem kanału dystrybucji. Współpraca z pośrednikami dotyczy zazwyczaj ustalania poziomu cen, warunków, na jakich powinni oni sprzedawać dane produkty, podziałów terytoriów sprzedaży, zakresu usług, jakie powinni świadczyć podczas sprzedaży oraz warunków, na jakich został podpisany kontrakt.

About pracemagisterskie

Piszę prace magisterskie

Posted on Czerwiec 12, 2012, in Prace magisterskie z marketingu and tagged . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s