Menedżer marketingu

Podstawowym obowiązkiem menedżera marketingu jest systematyczna ocena działalności marketingowej przedsiębiorstwa, na podstawie zespołu kryteriów i mierników oceny oraz dokonywanie okresowego przeglądu tej działalności za pomocą auditingu marketingowego. Menedżer marketingu wnosi największy wkład do planowania strategicznego przez swój udział w definiowanie misji przedsiębiorstwa, analizę warunków otoczenia, konkurencji i ogólnej sytuacji w biznesie, definiowanie celów i strategii, określanie produktu, rynku i sposobu dystrybucji, a także opracowywanie planów jakościowych mających na celu realizację wybranych strategii.

Menedżerowie postrzegają swą pracę jako pracę kierowniczą, ponieważ „kierują” określoną grupą ludzi, pewną ilością środków czy konkretnymi wydziałami. Menedżerowie w każdej konkretnej organizacji powinni postrzegać istotę swej roli jako wkład w ogólne wyniki, osiągane przez organizację jako całość. Można być menedżerem w organizacji z racji przynależności do zarządzającej „kadry”, która kieruje tą organizacją poprzez jej otoczenie.

Menedżer jest kimś, kto zarządza środkami, a środki to: ludzie, maszyny i czas. Dotyczy to zarówno menedżerów przygotowujących projekt jak i kierowników produkcji, którzy ten projekt realizują: muszą oni połączyć ze sobą wszystkie środki, jakimi dysponuje firma, by w ten sposób zrealizować cele projektu.

Menedżer jest zależny od innych ludzi: „większość różnic pomiędzy pracą menedżera a pracą tych, którzy menedżerami nie są, sprowadza się do stopnia uzależnienia jego pracy od pracy innych ludzi, którzy wykonują swą część zadań po to, by umożliwić mu realizację jego celów. Jeśli w jakiś sposób jest on zależny od tych ludzi, to będzie musiał nimi zarządzać – wszystko jedno czy przez ukierunkowanie, wpływanie, zachęcanie czy też motywowanie”.1

Bycie menedżerem oznacza rozumienie firmy oraz przekształcanie warunków, w jakich się człowiek znajduje, na takie, które dadzą się zaakceptować. Menedżerowie muszą dokładnie mówić ludziom, którymi zarządzają, czego od nich oczekują i sprawdzać, kiedy już wiadomo czego się od ludzi chce, czy się to dostaje.

Bycie menedżerem oznacza kierowanie firmą. Niektóre zadania menedżerów wymagają większej przedsiębiorczości niż inne, ale wszystkie one wiążą się z zaangażowaniem. Wszyscy menedżerowie dysponują środkami, którymi muszą kierować. Mają też kontakty wewnątrz firmy lub poza nią. Dzięki nim można coś tworzyć i rozwijać, przyczyniając się do rozkwitu firmy.


1 Tony J. Watson „W poszukiwaniu doskonałego zarządzania”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001r., s. 52.

About pracemagisterskie

Piszę prace magisterskie

Posted on Lipiec 4, 2012, in Prace magisterskie z marketingu and tagged . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s