Główne cechy poszczególnych instrumentów aktywizacji sprzedaży

Główne cechy poszczególnych instrumentów aktywizacji sprzedaży przedstawia tabela:

Tabela. Charakterystyka instrumentów aktywizacji sprzedaży. 

Cecha Sprzedaż osobista Promocja Reklama Public relations Sponso-rowanie
Cel oddziaływa-nia konsumenci indywidualni grupy (nie zawsze duże) duże grupy duże grupy duże grupy
Informacja zindywidua-lizowana jednolita jednolita jednolita Jednolita
Koszt
(na jednego odbiorcę)
wysoki Średni niski średni Niski
Sponsor zidentyfi-kowany zidentyfi-kowany zidentyfi-kowany nie ziden-tyfikowany zidentyfi-kowany
Elastyczność znaczna Średnia średnia niewielka Niewielka
Sprzężenie zwrotne dokładne i szybkie mniej dokładne, lecz   szybsze niż przy sprzedaży osobistej mało dokładne i niezbyt   szybkie mało dokładne i niezbyt   szybkie mało dokładne i niezbyt   szybkie
Zakres kontroli wysoki wysoki wysoki niski Niski

Źródło: Na podstawie W. Lazer, J.D. Culley, Marketing Management …, str. 678, [w]: L. Garbarski i inni, Marketing. Punkt zwrotny …, str. 463.

Aby aktywizacja sprzedaży przyniosła oczekiwane efekty jej strategia musi być odpowiednio ukształtowana. Kształtowanie tej strategii obejmuje:

  • wybór instrumentów aktywizacji sprzedaży;
  • określenie zakresu stosowania poszczególnych instrumentów oraz ich udziału w strategii marketingowej;
  • wybór i określenie sposobu stosowania poszczególnych instrumentów aktywizacji sprzedaży.[1]

[1] L. Garbarski i inni, Marketing. Punkt zwrotny …,str. 465.

About pracemagisterskie

Piszę prace magisterskie

Posted on Lipiec 27, 2012, in Prace magisterskie z marketingu and tagged . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s