Posezonowe obniżki cen

Każda z firm musi rozstrzygnąć, w jakim stopniu opiera swą politykę na zasadzie zmienności cen i okresowych jej obniżek. Również każda z firm musi opracować spójny system odchyleń cenowych od ceny podstawowej lub katalogowej. Punktem wyjścia dla stworzenia tego systemu jest poziom cen stosowanych przez konkurencję, udział produktu w obecnym rynku oraz układ sił istniejący pomiędzy producentem i hurtownikiem oraz detalistami. Każda z firm musi opracować własny system wahań cenowych, w zależności od szczytu sezonowego i okresów posezonowych. Możliwość stymulowania popytu poprzez umiejętnie zorganizowany system obniżek jest zagadnieniem typowo strategicznym. Posezonowe obniżki cenowe mogą wyraźnie zwiększyć popyt lub go ukierunkować na określone produkty.

Kluczowymi problemami do rozstrzygnięcia dla menedżera pozostają:

● ustalenie skali posezonowych obniżek,

● ustalenie tempa obniżek,

● wybór właściwego momentu na wprowadzenie obniżki,

● opracowanie odpowiedniego systemu działań promocyjnych na rzecz nowej strategii cenowej,

● stworzenie atrakcyjnego systemu obniżek posezonowych na tle propozycji cenowych firm konkurencyjnych,

● twórcze spojrzenie na problem obniżek w ujęciu czasowym.

Analizując decyzje dotyczące obniżek cenowych trzeba więc każdorazowo ocenić ich konsekwencje w odniesieniu do innych aspektów marketingu mix, a w konsekwencji do popytu na oferowane produkty.

Cena produktu jest zmienną zależną od innych elementów marketingu mix. Oznacza to, iż każda zmiana któregoś z tych elementów powinna być przeanalizowana pod kątem jej ewentualnego wpływu na cenę. Menedżer musi uświadomić sobie kilka podstawowych kwestii związanych:

● z produktem – w jakim stopniu zmiany koncepcji produktu mogą lub powinny wpłynąć na poziom jego ceny;

● ze strategią dystrybucji – w tej dziedzinie można wyróżnić z jednej strony takie działania, które będą wymagały podniesienia cen, a z drugiej działania, których konsekwencją winna być ich obniżka;

● ze strategią promocji – stosowanie różnorodnych form promocji zwykle nie pozostaje bez wpływu na poziom cen produktów; intensywna kampania reklamowo-promocyjna prowadzi do wzrostu cen.

About pracemagisterskie

Piszę prace magisterskie

Posted on Sierpień 8, 2012, in Prace magisterskie z marketingu and tagged . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s