Znaczenie promocji dla banku

Według Andrzeja Sznajdera autora książki Sztuka promocji, “promocja jest to oddziaływanie na odbiorców produktów danej firmy, polegające na przekazywaniu im informacji, które mają w odpowiednim stopniu zwiększać wiedzę na temat towarów firmy i samej firmy w celu stworzenia dla nich preferencji na rynku. Jest to więc taki sposób komunikowania się firmy z otoczeniem, który w efekcie ma się przyczynić do zwiększenia popytu na towary sprzedawane przez daną firmę”.

Znaczenie promocji dla banku zależy od różnych czynników, wśród których do najważniejszych należą :

–       zamierzenia banku w stosunku do danego rynku,

–       konkurencja na rynku,

–       charakter rynku,

–       rodzaj i jakość sprzedawanych produktów/usług,

–       stopień wprowadzenia produktu/usługi na rynek,

–       stopień zróżnicowania produktu/usługi,

–       stosunek nabywców do produktów/usług danego banku.[1]

Jak widać, niektóre z czynników mają charakter bardziej subiektywny, zależą w większym stopniu od działania banku, inne zaś są bardziej obiektywne i wpływ banku na nie jest niewielki.

I tak bardzo ogólną, mającą obiektywny charakter przesłanką prowadzenia promocji przez każdy bank jest skala oferowanych produktów bądź usług. Przy niewielkiej produkcji działania promocyjne nie muszą być silnie rozwinięte. Kiedy jednak bank zwiększa skalę produkcji, promocja staje się istotna. Nie wystarczy już tylko bezpośrednie kontaktowanie się z odbiorcami produk­tów, promocja musi być bardziej zróżnicowana.


[1] A. Sznajder: Sztuka Promocji, “Rzeczpospolita Businessman Book”, Warszawa 1993, s.4.

About pracemagisterskie

Piszę prace magisterskie

Posted on Październik 8, 2012, in Prace magisterskie z marketingu and tagged . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s