Obecność w Internecie

W dzisiejszych czasach z punktu widzenia marketingowego obecność w Internecie jest bardzo ważna. Poniższa praca powstała, gdy Internet w Polsce dopiero raczkował.

Podłączyć do Internetu można każdy typ komputera, co decyduje o rosnących popularności i liczbie użytkowników. Przyłączenia swego komputera lub wewnętrznej sieci komputerowej do Internetu dokonuje się przez sieć telefoniczną – komputer zostaje do niej podłączony przez modem i telefon. Połączenie realizowane jest za pośrednictwem providera, który fizycznie znajduje się pomiędzy danym komputerem, a całą siecią.

Istnieją dwa typy połączeń liniami telefonicznymi – łącze komutowane (zwykła linią abonencką, z której korzysta telefon) albo łącze dzierżawione – wynajęty od operatora telefonicznego kabel spinający bezpośrednio komputer wprost z providerem. Rozwiązanie drugie może być raczej wykorzystywane przez firmy z uwagi na wyższe koszty, daje jednak znacznie większe możliwości.

Na świecie popularny jest jeszcze trzeci sposób podłączenia do Internetu – poprzez istniejącą sieć telewizji kablowej. Takie rozwiązanie, w porównaniu z dostępem przez linię telefoniczną, ma same zalety – większa szybkość transmisji, niższy, niezależny od czasu połączenia koszt i nieblokowanie telefonu.

W Warszawie i Lublinie prowadzone są już pierwsze próby techniczne nad takimi połączeniami.

Poważną konkurencję dla providerów stanowi obecnie Telekomunikacja Polska SA stawiająca do powszechnej dyspozycji „ogólnopolski telefon dostępowy” do Internetu. Nie jest wymagana usługa providera, ograniczone są jednak możliwości korzystania z Internetu przy takim połączeniu, dlatego nie jest to oferta atrakcyjna dla organizacji komercyjnych. Wprowadzając numer 0202122 TP SA zmieniła w dużej mierze rynek na usługi internetowe, ułatwiła bowiem dostęp do sieci wielu osobom, które nie korzystają z wszystkich możliwości Internetu, a także osobom mieszkającym w mniejszych miejscowościach, gdzie nie ma providerów.

Ceny za założenie własnego konta zależą od możliwości prezentacji strony WWW, obsługi poczty elektronicznej, ilośći miejsca na dysku providera oddanego użytkownikowi. Za korzystanie z nich naliczana jest opłata zależna od czasu dostępu lub stała, płatna okresowo suma. Opłatę w stałej wysokości wprowadził największy amerykański provider America Online w celu zdobyćia klientów. W przeciągu pół roku firma zyskała 500 tys. nowych klientów, jednak czas połączeń wzrósł z 30 milionów godzin w lecie aż do 100 milionów w grudniu i wprowadziło firmę w trudną sytuację finansową. Dla uniknięcia strat firma poszukuje wsparcia reklamodawców dla swych usług internetowych.

W wyniku silnej konkurencji dostęp do najprostszej usługi – poczty elektronicznej – jest już często przez polskich providerów oferowany darmowo.

Drugi składnik kosztów stanowią opłaty za połączenie z Internetem (przez providera) naliczane przez operatora sieci telefonicznej na takich samych zasadach jak opłaty za lokalną rozmowę telefoniczną (w ten sposób postępuje Telekomunikacja Polska SA). Dla poziomu kosztów główne znaczenie mają więc szybkość komputera, szybkość modemu i posiadanego łącza, a także jego obciążenie.

Korzystanie z usług internetowych jest zdecydowanie najtańszą metodą komunikacji – dla przykładu wysłanie dokumentu zawierającego tekst z komputera w Polsce kosztuje 0.19zł, rozmowa telefoniczna przez Internet 0.19zł za każde 3 minuty, oczywiście bez względu na odległość między rozmówcami. Dostęp do atrakcyjnych usług jest możliwy dla każdej organizacji i większości mieszkańców krajów rozwiniętych, a korzystanie z nich prócz zalet przedstawionych w dalszej części pracy prowadzi do redukcji kosztów. Stanowi to jedną z głównych zalet Internetu.

About pracemagisterskie

Piszę prace magisterskie

Posted on Listopad 23, 2012, in Prace licencjackie z marketingu and tagged , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s