Przykłady produktów dostępnych w Internecie

Ph.Kotler wymienił następujące rodzaje produktów: dobra fizyczne, usługi, osoby, miejsca, organizacje i idee. W Internecie należy przyznać równorzędną im pozycję także oprogramowaniu, będącemu ważnym, jeśli nawet nie podstawowym, produktem w sieci. Przy rozpatrywaniu handlu przez Internet granice między rodzajami produktów stają się płynne, ponieważ przy szerokim podejściu każdy transfer cyfrowy w Internecie jest w istocie przesyłaniem informacji.

Informacja jest pod koniec XX wieku podstawowym towarem wymienianym za pośrednictwem Internetu. Ilość informacji jest tak olbrzymia, że zaczyna być coraz częściej przypisywane Internetowi miano „największego śmietniska świata”. Dzieje się tak głównie za przyczyną WWW oferującego informacje na każdy temat, równocześnie na wielu serwerach, co czyni objęcie ich przez systemy przeszukujące strony WWW coraz trudniejszym zadaniem. Coraz większy jest zalew informacjami podawanymi w celach promocyjnych, zwiększa się też udział informacji komercyjnych, których przykłady przedstawione zastały w punkcie 1.2. rozdziału 2.

Internet jest naturalnym środowiskiem dla wymiany software i właśnie dlatego ono coraz częściej dociera do użytkowników z pominięciem tradycyjnej sieci sprzedaży. Bardzo bogata jest zarówno oferta programów darmowych, dostępnych przez ftp, jak też oferowanych przez firmy komercyjne. Swoistym produktem są pliki zawierające muzykę, grafikę czy aplikacje multimedialne obecne w sieci – wymieniane między użytkownikami, udostępniane w ramach promocji czy wreszcie sprzedawane. Wykorzystanie Internetu do wymiany produktów informatycznych będzie niewątpliwie rosło, stając się prawdopodobnie głównym kanałem ich dystrybucji.

Dobra fizyczne dostępne na półkach wirtualnych sklepów obejmują całą gamę ludzkiej aktywności wytwórczej, w większości przypadków przeszkodą w sprzedaży staje się jednak brak sposobności dystrybucji. Dlatego też przedmiotem handlu są wszelkie produkty nadające się do sprzedaży wysyłkowej, największą popularnością cieszą się kasety magnetofonowe, płyty CD, kasety wideo oraz książki. Z racji charakterystyki użytkowników Internetu również podzespoły komputerów stanowią ofertę wielu sklepów na WWW.

Poprzez historyczne uwarunkowanie powiązania sieci ze światem naukowym kontakt z większością uczelni i szkół krajów rozwiniętych jest osiągalny przez Internet. Prezentują one z reguły swój dorobek, często teksty publikacji, kursów, wyniki badań naukowych, a także umożliwiają korespondencję z własną kadrą w celu współpracy. Strony WWW prywatnych użytkowników (zwane także domowymi) zawierają z reguły informacje o właścicielu, jego rodzinie, zainteresowaniach i zachętę do korespondencji. Często prowadzone są na nich serwisy odnoszące się do hobby właściciela – na przykład kluby, galerie, porady, a także odnośniki do list dyskusyjnych lub innych miejsc w WWW korespondujących z tematyką danej siedziby. Strony domowe charakteryzują się olbrzymią różnorodnością tematów, pomysłowością i wykorzystaniem technik multimedialnych. Mogą dzięki temu stanowić zarówno źródło ciekawych informacji jak i inspiracji do tworzenia własnych wizytówek w Internecie.

About pracemagisterskie

Piszę prace magisterskie

Posted on Styczeń 9, 2013, in Prace dyplomowe z marketingu and tagged . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s