Prognoza rozwoju sprzedaży przez Internet

Atrakcyjność wirtualnego handlu doceniają firmy amerykańskie i aktywnie wchodzą do Internetu. Pod koniec 1996 roku 5% zamówień z dostawą do domu składanych była w Stanach Zjednoczonych właśnie przez Internet. Wzrost obrotów w sieci będzie przybierał na sile wraz ze zwiększaniem się udziału w społeczeństwie ludzi przywykłych do obcowania z komputerami i Internetem.

Optymistyczne prognozy staną się rzeczywistością, gdy pokonane zostaną przeszkody w rozwoju internetowej sprzedaży odbiorcom indywidualnym. Główne z nich to brak poczucia bezpieczeństwa transakcji on-line u osób korzystających z sieci, brak satysfakcjonujących systemów płatności, bariera psychologiczna jaką stwarzają zakupy prowadzone w nowy sposób i techniczne ograniczenia sieci.

Z wyników badań Hermes wynika, że osoby korzystające z Internetu wybierając miejsce zakupów największą wagę przywiązują do jakości informacji o produktach, jaką można uzyskać w sklepie, bezpieczeństwa transakcji i zaufanie jakim darzą personel, łatwośći uzyskania pomocy technicznej lub serwisowej i terminowości dostawy. Jako najmniej istotny oceniono poziom cen i stopień komplikacji regulacji należności za zakupiony towar. Sklepy tradycyjne są w powyższych kategoriach oceniane wyżej niż te działające na WWW. Przewagę ostatnich uznano jedynie w pomocy technicznej, jakości informacji i terminowości dostaw. Badania te wskazują też na poważne zainteresowanie ofertą wirtualnych sklepów, które nie przekłada się jednak na realizację w nich zakupów.

Duże zainteresowanie zakupami on-line, mimo braku ich realizacji, trzeba uznać za dobrą prognozę dla rozwoju sprzedaży w Internecie. Aby wykorzystać możliwości jakie daje sieć komputerowa dla tej działalności bezwzględne zdobycie powszechnego zaufania do tych transakcji. Będzie to łatwiejsze wraz z przesuwaniem się w górę piramidy demograficznej pokolenia „after computer”.

Problemem stosunkowo łatwym do rozwiązania, lecz wymagającym olbrzymich nakładów finansowych jest poprawa przepustowości Internetu. Ruch panujący w sieci, zwłaszcza przy aktywizacji sprzedaży i promocji wykorzystujących bogato środki multimedialne, obciąża ją do granic technicznej wytrzymałości. Powoduje to spowolnienie transmisji, co może zniechęcać nabywców, gdy zaczną czekać w wirtualnym sklepie dłużej niż w rzeczywistym. Przezwyciężenie tych problemów leży w interesie świata biznesu, dlatego można spodziewać się intensywnych prac nad satysfakcjonującymi rozwiązaniami.

About pracemagisterskie

Piszę prace magisterskie

Posted on Kwiecień 2, 2013, in Prace magisterskie z marketingu and tagged . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s