Komunikacja wewnetrzna firmy – Intranet

Znaczc korzyci płynącą z Internetu może by ułatwienie wymiany informacji pomiędzy ośrodkami tej samej firmy lub stworzenie wewnetrznej sieci komputerowej działającej na zasadach Internetu. Idea ta została zrealizowana jako Intranet – lokalna wersja Internetu działająca z wykorzystaniem WWW. sieć Intranetu jest zamknieta dla użytkowników z zewnątrz, co wpływa na szybkośc i bezpieczeństwo obiegu informacji w firmie.

Intranet dysponuje narzędziami stosowanymi w swym globalnym odpowiedniku, przede wszystkim korzysta ze standartowych przeglądarek WWW. Stanowi to poważną zalete, bo są to programy stosunkowo tanie i mogą być jednoczęśnie wykorzystywane w Internecie i Intranecie. Jest to oprogramowanie bardzo proste w obsłudze, co pozwala zaoszczedzić na czasię i szkoleniu pracowników.

Bardzo dynamicznie rozwijane jest intranetowe oprogramowanie wspomagające prace w grupach. Dzięki tym aplikacjom łatwiejsze staje się przekazywanie informacji i możliwe jest prowadzenie wielowątkowych dyskusji miedzy pracownikami za pośrednictwem zakładowej sieci komputerowej. Usprawnienie pobierania i przeszukiwania informacji jest wynikiem dostosowania do potrzeb przeglądarek jak największej ilośći formatów danych. Dzięki temu wszystkie dokumenty stają się dostepne za pomocą jednego programu – właśnie przeglądarki WWW. Intranet jest doskonałym rozwiązaniem dla udostepniania informacji zainteresowanym pracownikom firmy. Dostarczane są one na wezwanie, błyskawicznie, a ponadto zapewniony jest dostep zawsze do najnowszej wersji dokumentu.

Intranet komunikuje firme ze światem przez Internet, co dzięki użyciu tych samych rozwiązań nie nastrecza problemów. Dzięki zintegrowaniu wewnetrznego i zewnetrznego obiegu informacji gośc docierający do firmy przez Internet może uzyskac potrzebne mu informacje, nie może jednak dostac się do Intranetu.

Intranet zdobywa sobie olbrzymi popularnośc, coraz częściej określany jest mianem większego przeboju informatycznego niż Internet. W 1996 roku posiadało go 26% przedsiębiorstw europejskich i 56% amerykańskich (dla przykładu sieć zakładowa Hewlett-Packard czy 100 tysięcy terminali). W Polsce Intranet założyło zaledwie kilka firm, miedzy innymi Bank Gdański i Daewoo. Przewiduje się, że w 1998 roku światowe wydatki na instalacje Intranetu będą 3,5 razy wyższe niż Internetu, tendencje te pokazuje wykres 1.

Rozwój Intranetu wraz z popularnością Internetu spowoduje powszechne wykorzystanie globalnej sieci do zdobywania informacji. Intranet powinien ułatwic prezentacje najciekawszych materiaw firmy na zewnątrz, ale te pomoże rozprowadza wśrd pracowników dane zdobyte z Internetu.

Skutkiem automatyzacji przekazu informacji powinna by znaczna poprawa komunikacji wewnątrz firm oraz z otoczeniem. Obecnie jej właściwa organizacja jest często poważnym problemem dla firm orientujących się na rynek.

About pracemagisterskie

Piszę prace magisterskie

Posted on Czerwiec 11, 2013, in Prace licencjackie z marketingu and tagged . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s